Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKrupa, Erin E.; Confrey, Jere
TitelEffects of a reform high school mathematics curriculum on student achievement: whom does it benefit?
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 49 (2017) 2, S. 191-215Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2015.1065911
SchlagwörterCurriculum; Curriculumevaluation; Modellieren; Mathematikunterricht
AbstractThis study compared the effects of an integrated reform-based curriculum to a subject-specific curriculum on student learning of 19,526 high school algebra students. Using hierarchical linear modelling to account for variation in student achievement, the impact of the reform-based Core-Plus Mathematics curricular materials on student test scores is compared to the subject-specific curriculum. Findings from this study indicate that students enrolled in integrated mathematics outperformed subject-specific students on an Algebra I exam (highly aligned with content), and performed equally on an Algebra II exam (poorly aligned). High minority students in high-need schools demonstrated higher performance when they were enrolled in integrated mathematics.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: