Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParvaresh, Vahid; Ahmadian, Mohammad Javad
TitelThe impact of task structure on the use of vague expressions by EFL learners.
QuelleIn: Language learning journal, 44 (2016) 4, S. 436-450Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 6; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-1736; 1753-2167
DOI10.1080/09571736.2016.1204108
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Aufgabenstellung; Iran
AbstractThe present study sets out to examine whether and how task structure affects the number and type of vague expressions used by a group of higher intermediate EFL learners. The participants were 50 Iranian EFL learners from 6 intact classes, all native speakers of Persian with limited opportunity to communicate with native speakers of English, and no experience in English-speaking countries. To elicit data, two picture description tasks were used. These picture-stories possessed the defining characteristics of structured and unstructured narrative tasks, respectively. Results revealed that (a) unstructured tasks were associated with the production of significantly more vague expressions and (b) the most notable differences between performances on the two task types concerned 'vague nouns', 'vague quantifiers', 'vague deintensifiers' and 'vague subjectivisers'. The results of the study have implications for both teachers and teacher educators in that they may help identify the kinds of tasks which induce language learners to use vague expressions more frequently. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language learning journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: