Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaufelder, Diana; Regner, Nicola; Drury, Kate; Eid, Michael
TitelDoes self-determination predict the school engagement of four different motivation types in adolescence?
QuelleIn: Educational psychology, 36 (2016) 7, S. 1242-1263Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0144-3410; 1469-5820
DOI10.1080/01443410.2015.1008405
SchlagwörterStrukturgleichungsmodell; Peer-Beziehungen; Autonomie; Selbstbestimmung; Selbstkonzept; Selbstwahrnehmung; Wahrnehmung; Adoleszenz; Autonomie; Brandenburg; Deutschland; Motivation; Wahrnehmung; Engagement; Lernmotivation; Selbstbestimmung; Strukturgleichungsmodell; Schulische Motivation; Schüler-Schüler-Beziehung; Lernmotivation; Motivation; Engagement; Verbundenheit; Jugendlicher; Brandenburg; Deutschland
AbstractIn order to enhance our understanding of inter-individual differences in scholastic motivation, this study examined if self-determination predicts the school engagement of four different motivation types (MT) in a large sample of adolescent students (N=1088) from Brandenburg, Germany: (1) peer-dependent MT, (2) teacher-dependent MT, (3) peer-and-teacher-dependent MT and (4) peer-and-teacher-independent MT. Using structural equation modelling (SEM), the four types were first compared on latent variables (perceived self-determination and school engagement) and then, a latent multigroup SEM was conducted to test whether self-determination (competence, relatedness and autonomy) would predict emotional and behavioural school engagement separately by MT. The findings underscore the relevance of the typology as well as important inter-individual differences in the association between students' psychological needs (competence, relatedness and autonomy) and their school engagement. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: