Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParker, Philip D.; Jerrim, John; Schoon, Ingrid; Marsh, Herbert W.
TitelA multination study of socioeconomic inequality in expectations for progression to higher education: the role of between-school tracking and ability stratification.
QuelleIn: American educational research journal, 53 (2016) 1, S. 6-32Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/0002831215621786
SchlagwörterBildungschance; Bildungsdefizit; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Erwartung; Soziale Herkunft; Chancengleichheit; Erwartung; Soziale Ungleichheit; Schulleistung; Internationaler Vergleich; Soziale Herkunft; Bildungsdefizit; Schulleistung; Sozialer Status; Sozioökonomischer Faktor; Hochschulzugang; Internationaler Vergleich
AbstractPersistent inequalities in educational expectations across societies are a growing concern. Recent research has explored the extent to which inequalities in education are due to primary effects (i.e., achievement differentials) versus secondary effects (i.e., choice behaviors net of achievement). We explore educational expectations in order to consider whether variations in primary and secondary effects are associated with country variation in curricular and ability stratification. We use evidence from the PISA 2003 database to test the hypothesis that (a) greater between-school academic stratification would be associated with stronger relationships between socioeconomic status and educational expectations and (b) when this effect is decomposed, achievement differentials would explain a greater proportion of this relationship in countries with greater stratification. Results supported these hypotheses.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: