Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKampa, Nele; Neuman, Irene; Heitmann, Patricia; Kremer, Kerstin
TitelEpistemological beliefs in science - a person-centered approach to investigate high school students' profiles.
QuelleIn: Contemporary educational psychology, (2016) 46, S. 81-93Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-476X
DOI10.1016/j.cedpsych.2016.04.007
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-126880
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Schuljahr 10; Schüler; Personenzentrierter Ansatz; Erkenntnistheorie; Überzeugung; Wissenschaftliches Denken; Einflussfaktor; Profilanalyse
AbstractEpistemological beliefs (EB) are a prominent topic in educational research and considered important for the learning process. Science EB in particular are not only important for learning in science but also a unique learning goal itself and connected to science abilities and achievement as well as to students' personal features and background. Since EB are domain-specific we investigated the four relevant dimensions: justification, development, source, and certainty for the domain of science. We explored the number and characteristics of science EB profiles among 4,995 tenth graders and, by means of latent profile analysis (LPA), related them to student related constructs. We identified four groups that show level and shape differences. These groups also differed considerably regarding constructs related to students' learning, namely self-concept, motivation and science achievement as well as gender, social background and school type. Implications for further research, in particular for cross-cultural studies, are discussed. (IPN/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: