Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVarea, Valeria; Underwood, Mair
Titel'You are just an idiot for not doing any physical activity right now'.
Pre-service Health and Physical Education teachers' constructions of fatness.
Gefälligkeitsübersetzung: "Du bist so ein Idiot, weil du dich überhaupt nicht bewegst". Wie angehende Lehrer für Sport und Gesundheitserziehung Fettleibigkeit konstruieren.
QuelleIn: European physical education review, 22 (2016) 4, S. 465-478Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15617446
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Lehrer; Lehrerverhalten; Aktivität; Adipositas; Gesundheit; Gesundheitserziehung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Sozialwissenschaften
AbstractResearch among former Physical Education (PE) school students has demonstrated how fat phobia in PE classes is oppressive and makes it extremely difficult for most students to develop positive subjectivities. This study explores how a group of pre-service Health and Physical Education (HPE) specialist teachers from an Australian university construct fatness discourses. Taking a Foucauldian perspective, focusing particularly on the concepts of surveillance and normalisation, this paper explores the dominant discourses that pre-service HPE specialist teachers construct about fatness. Semi-structured, in-depth interviews (three interviews per participant) were conducted with 14 students (11 females and three males) aged between 18 and 26 at the time of the first interview. The results of a content analysis of the interview data suggest that students generally tend to classify certain bodies as 'decent' and 'normal', implying the existence of 'indecent' and 'abnormal' bodies. Participants also expressed a paternalistic approach and moral judgments towards people they considered to be fat. The results suggest that HPE specialist teachers have certain constructions of fatness that could be explored in their undergraduate degrees so as to minimise any possible ramifications for their teaching. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: