Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCale, Lorraine; Harris, Jo; Duncombe, Rebecca
TitelPromoting physical activity in secondary schools.
Growing expectations, 'same old' issues?
Gefälligkeitsübersetzung: Förderung von körperlicher Aktivität in der Sekundarstufe. Wachsende Erwartungen, dieselben alten Fragen?
QuelleIn: European physical education review, 22 (2016) 4, S. 526-544Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15623774
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Schule; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Aktivität; Gesundheitsförderung; Bewegung (Motorische); Bewegungsverhalten; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Effektivität; Lebensführung
AbstractThere are growing expectations on schools to promote health and physical activity and helping schools to effectively do so is considered a priority. This paper reports on selected findings from a research project that was concerned with supporting secondary schools in the effective promotion of physical activity and establishing their needs in this regard. Specifically, the paper explores secondary school teachers' experiences of and perspectives on promoting physical activity. The study involved an online survey with secondary schools across the United Kingdom, plus interviews with teachers from eight schools from different regions in England. The findings highlighted a number of issues concerning the promotion of healthy, active lifestyles generally, many of which seem to be long-standing. For example, issues associated with the status and place of health, the amount and nature of the training and support provided or accessed by teachers in the area, and schools' effectiveness in promoting and engaging all pupils in healthy, active lifestyles were identified. These findings led to questions regarding the extent to which teachers are adequately and appropriately equipped to effectively promote physical activity and to recommendations to improve the support for and practice of schools in this area. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: