Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarvey, Stephen; Song, Yang; Baek, Jun-Hyung; Mars, Hans van der
TitelTwo sides of the same coin.
Student physical activity levels during a game-centred soccer unit.
Gefälligkeitsübersetzung: Zwei Seiten derselben Medaille. Körperliche Aktivität der Schüler während einer spielzentrierten Fußballeinheit.
QuelleIn: European physical education review, 22 (2016) 4, S. 411-429Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15614783
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Aktivität; Didaktik; Methodik; Unterrichtseinheit; Unterrichtsmethode; Bewegung (Motorische); Fußball; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractDespite the advent of game-centred approaches (GCAs) to teaching sport games (e.g. teaching games for understanding (TGfU)), traditional direct instruction approaches remain prevalent in physical education. Moreover, the latter have tended to produce high levels of student inactivity. What remains unclear is whether and how much GCAs aid in students reaching the UK and USA recommendation of 50% of lesson time being spent in moderate to vigorous physical activity (MVPA). Participants for this study were 85 students (41 girls) from three separate physical education classes (n = 23, n = 26, and n = 36) at one middle school in the western United States. A licensed teacher/soccer coach with expertise in GCAs taught units of soccer (n = 8 lessons per class; Mlength = 34 minutes 43 secsonds; SD = 3.13). Data on students' physical activity levels and lesson context were collected using the system for observing fitness instruction time. Teacher behaviour data were collected using the West Virginia teaching evaluation system. Data were analysed using standardized protocols from each instrument. GCA-focused soccer units resulted in students accumulating recommended MVPA levels in physical education, suggesting that skill/game learning goals and public health goals are two sides of the same coin and need not be mutually exclusive when a teacher employs a GCA. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: