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Autor/inn/en | Rendall, Michelle; Weiss, Franziska J. |
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Titel | Employment polarization and the role of the apprenticeship system. Gefälligkeitsübersetzung: Polarisierung der Beschäftigtenstruktur und die Rolle des Berufsausbildungssystems. |
Quelle | In: European economic review, 82 (2016) February, S. 166-186
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0014-2921; 1873-572X |
DOI | 10.1016/j.euroecorev.2015.11.004 |
Schlagwörter | Ausbildung; Niedrig qualifizierte Arbeit; Berufliche Qualifikation; Berufsbildungssystem; Beschäftigungsstruktur; Qualifikation; Fachkraft; Internationaler Vergleich; Absolvent; Auszubildender; Deutschland; USA |
Abstract | "This paper studies the effect of apprenticeship training on technology adoption and labor market polarization. A stylized model with two key features is developed: (1) apprentices are more productive due to industry-specific training, but (2) from the firm? s perspective, when training apprentices, technological innovation is costly since training becomes obsolete. Thus, apprentices correlate with slower adoption of skill-replacing technologies, but also less employment polarization. We test this hypothesis on German regions given local variation in apprenticeship systems until 1976. The results show little computer adoption and no employment polarization related to apprentices, but similar displacement of non-apprentices by computers as in the US." (Author's abstract, © 2016 Elsevier). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Theoriebildung; Grundlagenforschung; empirisch-quantitativ; empirisch; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1975 bis 2008. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2016/3 |