Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDenies, Katrijn; Yashima, Tomoko; Janssen, Rianne
TitelClassroom Versus Societal Willingness to Communicate: Investigating French as a Second Language in Flanders.
QuelleIn: The modern language journal, 99 (2015) 4, S. 718-739Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 6; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Gesellschaft; Kommunikation; Unterrichtssprache; Französisch als Zweitsprache; Flandern
AbstractThis study investigates willingness to communicate (WTC) and its determinants through structural equation modelling (SEM). Building on models by MacIntyre and Charos (1996) and Yashima (2002), it addresses 3 apparent gaps in the current knowledge base: It is the first SEM-based WTC study in a Western European context, investigating French as a second language in a representative sample of over 1,000 grade 12 students in Flanders, the Dutch-speaking part of Belgium; it is among the few studies that compare classroom WTC with WTC outside the classroom; and it investigates the underexplored relationship between WTC and language proficiency through extensive standardized listening tests. Among the study's findings are that classroom WTC is a strong predictor of WTC outside the classroom; however, in naturalistic settings the role of integrativeness decreases while anxiety levels play a larger role. The study provides new support for several existing suggestions for L2 pedagogy. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: