Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBai, Barry
TitelThe effects of strategy-based writing instruction in Singapore primary schools.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2015) 53, S. 96-106Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 6
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Primarbereich; Lernmethode; Schreiben; Triangulation; Singapur
AbstractThis study reports on a longitudinal intervention study of writing strategies in Singapore primary schools. The purpose of the study was to assess the impact of writing strategy instruction on Singapore primary school students' writing competence. Nine writing strategy-based lessons were taught to 442 primary five students. Both quantitative and qualitative analyses were performed to complement the possible inadequacy of either analytical method and for the purpose of data triangulation. The findings show that the intervention achieved a significant treatment effect on both the participants' writing competence and their strategy use, namely, text-generating, feedback handling, and revising. The qualitative analyses also suggest the experimental students orchestrated their strategy use better than before. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: