Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStarks-Yoble, Ginger; Moeller, Aleidine J.
TitelLearning German with Technology: The Student Perspective.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 48 (2015) 1, S. 41-58
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1756-1221
DOI10.1111/tger.10180
SchlagwörterEinstellung (Psy); Digitale Medien; Motivation; Deutsch als Fremdsprache
AbstractMuch has been written about technology and its potential for increased learning in the language classroom (Wang, 2008; Moeller & Theiler, 2007; Alm, 2006, 2008; Dooly, 2007; Yang & Chen, 2007), but what has been largely missing is the students' own voices as regards to how they experience learning a second language with and through technology. This study aims to (a) describe students' self reported experiences of learning German with technology and (b) investigate the potential of the stimulated response as a research methodology with middle-school-aged students to elicit students' thoughts and thought processes that can inform instruction. This study investigates the role technology can play in promoting autonomy, confidence and relatedness, three psychological needs that lead to self-regulation (Deci, 1991). These processes are investigated through the voices of the students who experienced technology enhanced language learning in a beginning German classroom. Such an investigation can provide valuable information and student feedback about the usefulness of technology in promoting language learning effort, motivation, self-regulation and reflection (Marzano, Pickering & Pollock, 2001). (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: