Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaufelder, Diana; Hoferichter, Frances; Schneeweiss, David; Wood, Megan A.
TitelThe power of social and motivational relationships for test-anxious adolescents' academic self-regulation.
QuelleIn: Psychology in the schools, 52 (2015) 5, S. 447-462Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085; 1520-6807
DOI10.1002/pits.21836
SchlagwörterStrukturgleichungsmodell; Peer-Beziehungen; Selbstbestimmungstheorie; Selbstkonzept; Soziale Motivation; Soziale Beziehung; Adoleszenz; Brandenburg; Deutschland; Prüfungsangst; Soziales Lernen; Lernmotivation; Soziale Motivation; Strukturgleichungsmodell; Prüfungsangst; Schüler-Schüler-Beziehung; Lernmotivation; Selbstständiges Lernen; Soziale Kompetenz; Soziales Lernen; Jugendlicher; Brandenburg; Deutschland
AbstractBased on cognitive evaluation theory (CET) and organismic integration theory (OIT) - both sub-theories of self-determination theory (SDT) - the present study examined whether the academic self-regulation of youth with test anxiety can be strengthened through social and motivational relationships with peers and teachers. This study employed a large sample (N=1088; M AGE=13.7) of early adolescents from secondary schools in Brandenburg, Germany. Structural equation modeling (SEM) was used to test the proposed associations. The results revealed a negative association between test anxiety and intrinsic motivation as well as test anxiety and identified regulation, which was fully mediated by teachers as positive motivators. Furthermore, both teachers as positive motivators as well as the teacher-student relationship were found to be strong predictors of the self-determined aspects of academic self-regulation. Additionally, both peers as positive motivators and the student-student relationship are essential for external self-regulation. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: