Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScheer, David; Scholz, Markus; Rank, Astrid; Donie, Christian
TitelInclusive beliefs and self-efficacy concerning inclusive education among German teacher trainees and student teachers.
QuelleIn: Journal of cognitive education and psychology, 14 (2015) 3, S. 270-293Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1810-7621; 1945-8959
DOI10.1891/1945-8959.14.3.270
SchlagwörterFragebogen; Bedürfnis; Pädagogische Psychologie; Selbstwirksamkeit; Schule; Lehrer; Lehrerin; Lehramtsstudent; Lehramtsstudentin; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Referendar; Schüler; Schülerin; Inklusion; Überzeugung; Geistige Behinderung; Sonderpädagogik; Fallbeispiel; Studie; Geistig Behinderter; Deutschland; Rheinland-Pfalz
AbstractThis survey aims to investigate the beliefs and self-efficacy of preservice teachers in Rhineland-Palatinate, Germany, concerning inclusive education. There were 491 people who participated in the study. The future teachers responded to a slightly modified questionnaire by Kopp (2009) using case descriptions of pupils with different educational needs to assess attitudes toward inclusion and self-efficacy in inclusive classroom settings. Results show a general effect of the intended type of school on inclusive beliefs and self-efficacy with significant differences between future teachers. Preservice teachers for special needs school rated highest in inclusive beliefs, and self-efficacy secondary school teachers and academic high school teachers lowest. The intended profession also plays a role in rating the readiness for inclusion of the presented case examples. In the eyes of future teachers, children with intellectual disabilities and complex special needs should be educated in special needs schools. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of cognitive education and psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: