Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDuzevic, Ines; Ceh Casni, Anita
TitelStudent and faculty perceptions of service quality.
The moderating role of the institutional aspects.
QuelleIn: Higher education, 70 (2015) 3, S. 567-584Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-014-9857-3
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschulsystem; Student; Ausland; Kroatien
AbstractThe purpose of this study was to explore key attributes of service quality in the Croatian higher education system. In particular, the study aims to compare student and faculty perceptions of service quality and to identify institutional aspects that may affect the perceptions of these two customers. Principal component analysis is used to define key dimensions of service quality and independent sample t test or one-way between groups ANOVA to analyse the impact of institutional aspects on customer perceptions. The findings of this study showed that students and faculty separate service quality dimensions in a similar manner. The study also provides insight into the effects of institutional aspects on customer perceptions. The results revealed that ownership status, research orientation, and size significantly moderate customer perceptions of the service quality. The findings reported in this paper draw attention to the importance of the customer perceptions in the higher education context and the role of institutional characteristics in the formation of customer perceptions. (HRK / Abstract übernomen)
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: