Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlack, Alison; Costello, Rebecca; Craft, Anna; Katene, Will
Titel'It's all about developing the whole child'.
An examination of the 'legacy' benefits of Youth Sport Trust's school-based inclusion initiatives.
Gefälligkeitsübersetzung: "Es geht ganz darum, dass sich das Kind im Gesamten weiterentwickeln kann". Eine Untersuchung des 'nachhaltigen' Nutzens von schulbasierten Inklusionsinitiativen des Youth Sport Trust.
QuelleIn: European physical education review, 21 (2015) 3, S. 362-378Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15584089
SchlagwörterEvaluation; Individuelle Förderung; Kind; Schulbildung; Inklusion; Projekt; Gesundheit; Nachhaltigkeit; Schulsport; Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportunterricht; Behinderung; Förderkonzept; Wert; Großbritannien
AbstractBetween 2011 and 2013, the Department for Education (DfE) in England made £3.3 million available to support the development of opportunities for young disabled people to access high-quality physical education and school sport. The DfE with the Youth Sport Trust (YST) developed a range of initiatives to help meet this aim, including Project Ability, TOPsportsability and the Young Leaders programme. The authors of this article were commissioned by the YST to evaluate the school-based inclusion initiatives. One aspect of the evaluation was an examination of project 'legacy' benefits - a term much cited in the run-up to the London 2012 Olympic and Paralympic games. This article asks what additional, unexpected, positive legacy benefits appear to be associated with the capacity built by the DfE Disability project initiatives. A wide range of legacy benefits beyond those the YST set out to achieve were found, including tangible achievements such as accreditation, and intangible benefits such as the holistic development of participants beyond sports. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: