Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Richter, Andrea |
---|---|
Titel | Die Ausweitung des Bildungsauftrags in der Ganztagslernkultur am Beispiel Denkmalpädagogik. Ein Plädoyer. Paralleltitel: Historical monument pedagogy and all-day schools. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 68 (2015) 3, S. 385-398Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
DOI | 10.7788/bue-2015-0309 |
Schlagwörter | Bildungsauftrag; Schulbau; Schulraum; Ganztagsschule; Ganztagsunterricht; Lernkultur; Lernort; Denkmal; Regionalisierung; Globalisierung; Kulturelle Bildung; Kulturpädagogik; Konzeption |
Abstract | Recent developments in our educational system, foremost the rise of all-day schools, make it possible to establish the new field of historical monument pedagogy. This article seeks to illuminate the evolution, conditions and merits of this project as well as the problems associated with its implementation from different perspectives. As a conceptually integrated part of the all day school monument pedagogy is bound to become a catalyst for the transfer of cultural knowledge and permanent values. Consequently, it offers various opportunities not only in all-day school education but also in lifelong learning. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/1 |