Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMabokela, Reitumets Obakeng; Mlambo, Yeukai Angela
TitelThe older women are men.
Navigating the academic terrain, perspectives from Ghana.
QuelleIn: Higher education, 69 (2015) 5, S. 759-778Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-014-9804-3
SchlagwörterFrau; Arbeitskraft; Berufstätigkeit; Studium; Wissenschaft; Hochschulsystem; Studentenschaft; Ausland; Ghana
AbstractThis qualitative study investigates how the intersection of gender, socio-cultural factors, and organizational culture impact professional experiences of women academics at a selected public university in Ghana. Given the glaring absence of women in academic positions across many African universities, particularly at academic ranks beyond the entry-level, junior-lecturer or lecturer positions, this study provides an understanding of socio-cultural and institutional factors that have impacted the upward mobility of women academics and the strategies these women have employed to navigate professional contexts that are not always supportive. This study is theoretically informed Barriteau's (Fem Afr 7:9-31, 2006) scholarship on Caribbean feminism, to examine the intersections of culture, gender, and post-colonial legacy on the professional lives of academic women. The key findings are centered around three themes that emerged from this study; the first highlights socio-cultural and family factors that impact the professional trajectory of Ghanaian women academics; the second, explores the manifestation of socio-cultural factors within the university; and the third focuses on organizational or institutional factors that affect their professional experiences. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: