Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoung, Mitchell
TitelCompetetitive funding, citation regimes, and the diminishment of breakthrough research.
QuelleIn: Higher education, 69 (2015) 3, S. 421-434Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-014-9783-4
SchlagwörterForschung; Europa; Forschung; Hochschullehrer; Ausland; Schweden; Hochschullehrer; Ausland; Europa; Schweden
AbstractAt first glance Sweden looks like a researcher's paradise with high levels of GDP investment in research and high scores on citation indexes, yet recent studies have suggested that Sweden might be losing its edge in groundbreaking research. This paper explores why that is happening by examining researchers' logics of decision-making at a large university in Sweden. Interviews with researchers at different career stages and at a range of different departments are analyzed using a neo-institutionalist framework. The inherent logic of the quasi-markets which have been constructed to implement new policy ideas is compared to the logics by which researchers approach their funding applications and research outputs. The results suggest that a highly fragmented and competitive system can undermine efforts to foster groundbreaking research, despite the expectations posited by a neoliberal logic of governance. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: