Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMerino-Marban, Rafael; Mayorga-Vega, Daniel; Fernandez-Rodriguez, Emilio; Vera Estrada, Francisco; Viciana, Jesús
TitelEffect of a physical education-based stretching programme on sit-and-reach score and its posterior reduction in elementary schoolchildren.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Wirkung eines in den Sportunterricht integrierten Stretching-Programms für Grundschulkinder auf Ergebnisse im Sit-and-Reach Test und der nachfolgende Leistungsrückgang.
QuelleIn: European physical education review, 21 (2015) 1, S. 83-92Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X14550942
SchlagwörterLeistungsfähigkeit; Motorische Leistungsfähigkeit; Kind; Grundschule; Unterrichtsstunde; Beweglichkeit; Sportpädagogik; Sportunterricht; Stretching; Training; Dauer; Zeitbudget; Effektivität
AbstractThe purpose of this study was to examine the effects of a 1-minute stretching programme and 5 weeks of detraining on sit-and-reach score among schoolchildren aged 5-6 years in a physical education setting. Forty-five schoolchildren 5-6 years old from two classes were clustered randomly assigned to an experimental group (n = 23) or a control group (n = 22). During the physical education classes, the students of the experimental group performed a 1-minute stretching programme twice a week for 8 weeks. Subsequently, these participants underwent a 5-week detraining period. The classic sit-and-reach test was performed at the beginning and at the end of the development programme, as well as at the end of the detraining period. The results of the two-way ANOVA showed that the intervention programme increased significantly the students' sit-and-reach scores (p ( 0.001). However, after 5 weeks of detraining, children's flexibility reverted back to the baseline levels (p ) 0.05). Although an only 1-minute stretching programme seems to develop the schoolchildren's flexibility, after the 5-week detraining period students' score reverts back to its initial level. This knowledge could help physical education teachers to design programmes that permit students to increase and maintain flexibility levels along the entire academic year. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: