Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHartmann, Christian; Angersbach, Jeniffer; Rummel, Nikol
TitelSocial interaction, constructivism and their application within (CS)CL theories.
QuelleAus: Lindwall, Oskar (Hrsg.); Häkkinen, Päivi (Hrsg.); Koschmann, Timothy (Hrsg.); Tchounikine, Pierre (Hrsg.); Ludvigsen, Sten (Hrsg.): Exploring the material conditions of learning. Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) conference 2015. Volume 2. 11th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning, June 7-11, 2015, Gothenburg, Sweden, the University of Gothenburg. Gothenburg: International Society of the Learning Sciences (2015) S. 553-556
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-9903550-7-6
SchlagwörterSoziale Interaktion; Lerntheorie; Konstruktivismus; Kollaboration; Kooperation
AbstractWe argue that the diversity of theories underlying CSCL research and the dispute concerning the distinction between the terms cooperation and collaboration may be explained (at least in part) by the variability of assumptions concerning the role of social interaction for individual learning. In this paper we identify different roles ascribed to social interaction in theories of learning and attempt to link them to different forms of constructivism in order to categorize theoretical conceptualizations of (CS)CL. This categorization may provide a starting point for developing a framework that enables consolidating various theoretical points of view. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2019/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: