Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Khaddoor, Rouba; Amoush, Siham Ahmad al-; Eilks, Ingo |
---|---|
Titel | Parallels and differences in Arab chemistry textbooks from different countries and teachers' view on chemistry education in Syria. |
Quelle | Aus: Bernholt, Sascha (Hrsg.): Heterogenität und Diversität-Vielfalt der Voraussetzungen im naturwissenschaftlichen Unterricht. Kiel: IPN (2015) S. 690-692
PDF als Volltext |
Reihe | Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. 35; Jahrestagung / Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. 2014 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-89088-362-5 |
Schlagwörter | Lehrerbeurteilung; Chemie; Arabisch; Buch; Syrien |
Abstract | Until today information about science and chemistry education in Arab countries is still scarce. This study intends to contribute closing this gap. As a starting point and as an exemplary case, this study analyzes grade-10, secondary chemistry textbooks from different Arab countries, e.g. Syria, Jordan, Palestine, Kuwait or Saudi-Arabia. The analysis focuses the emphasis of the curriculum and the representation of practical work. Comparisons will try to reveal parallels and differences between various Arab countries. The method of analysis and initial findings will be reported. |
Erfasst von | Arbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel |
Update | 2017/2 |