Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | De Lissovoy, Noah |
---|---|
Titel | Education and emancipation in the neoliberal era. Being, teaching, and power. |
Quelle | New York, NY; Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan (2015), viii, 212 S. |
Beigaben | Literaturangaben S. 179-192 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-1-137-38193-4 |
Schlagwörter | Erziehungsphilosophie; Kritische Pädagogik |
Abstract | Contents: - The (ir)rationality of austerity; - The ideology of educational accountability; - Neoliberalism, racism and violation; - Rethinking education and emancipation; - Coloniality, capital and critical education; - Epistemology of emancipation; - A pedagogy of community; - Conclusion: from violation to emancipation. |
Erfasst von | Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Berlin |
Update | 2017/2 |