Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Cameron, David Lansing (Hrsg.); Thygesen, Ragnar (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Transitions in the field of special education. Theoretical perspectives and implications for practice. [1. Aufl.]. |
Quelle | Münster: Waxmann (2015), 299 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 3-8309-3117-4; 978-3-8309-3117-1 |
Schlagwörter | Rollenverhalten; Adoleszenz; Eltern; Schule; Schulsystem; Schulkultur; Regelschule; Übergang; Lehrer; Verhaltensauffälligkeit; Schülerbeurteilung; Inklusion; Rechtsgrundlage; Transformation; Berufliche Stellung; Sonderpädagogik; Sonderpädagoge; Abbruch; Kooperation; Behinderter; Berufsanfänger; Dänemark; Finnland; Norwegen; Schweden |
Abstract | The purpose of this book is to explore the phenomenon of transition as it relates to the field of special education within the Nordic countries of Norway, Sweden, Denmark and Finland. First, the authors investigate transition in the field of special education with respect to historical developments and the shifting prominence of diverse guiding theories. Second, they examine the process of transition in a wide range of special education contexts, including transitions from home to school, school to work, and across other contexts and types of support. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/3 |