Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Moser, Heinz; Hermann, Thomas |
---|---|
Titel | Visual storytelling in career counselling - an ecological approach. |
Quelle | In: MedienPädagogik, (2014) 24, S. 174-182Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1424-3636 |
DOI | 10.21240/mpaed/24/2014.10.02.X |
Schlagwörter | Verbale Kommunikation; Verstehen; Kommunikationsmittel; Medieneinsatz; Schülerberatung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lernerfolg; Lernprozess; Lernschwierigkeit; Fotografie; Projekt; Visuelle Kommunikation; Berufsbildung; Berufsberatung; Berufsorientierung; Hochschulforschung; Forschungsprojekt; Zürich |
Abstract | In this paper, we present the concept of the project "Visualized vocational aspirations: Potentials of photography for career counselling and vocational preparation", which is funded by the Swiss National Science Foundation. The research project is a cooperation between the "Zurich University of Teacher Education" ("Pädagogische Hochschule Zürich") and the "Laufbahnzentrum" (Centre of Vocational Counselling) Zürich. Vocational education often is largely language-based, which could be a problem for the lower achieving students. Visual stimulation could be a means to support the learning process of this group of at risk learners. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2017/1 |