Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReimers, Fernando M.; Ortega, Maria Elena; Cardenas, Mariali
TitelEmpowering Teaching for Participatory Citizenship. Evaluating Alternative Civic Education Pedagogies in Secondary School in Mexico.
QuelleIn: Journal of social science education, 13 (2014) 4, S. 41-55Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v13-i4-1357
SchlagwörterDemokratische Bildung; Staatsbürgerliche Erziehung; Empirische Untersuchung; Mexiko; Partizipation; Politische Bildung; Öffentliche Schule; Unterrichtsplanung; Professionalität; Öffentliche Schule; Unterrichtsplanung; Partizipation; Politische Bildung; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Professionalität; Mexiko
AbstractIn spite of the fact that public schools were established to prepare students for citizenship, the alignment of teaching practice with this goal is poor. In part, this is because the knowledge base about the efficacy of curricular and pedagogical approaches in supporting specific civic outcomes is limited, as is our knowledge about the extent to which civic learning is constrained to pedagogical objectives specifically taught vs. the generalizability of what is learned to other civic outcomes. In this paper [the authors] evaluate the impact of three interventions aimed at training teachers to use a specific pedagogical approach (i.e. lesson planning, participatory learning, and a combination of both) to teach civic education to low-income eight-grade students in Nuevo Leon, Mexico. These pedagogies aimed at improving teacher practices used to teach the civic education curriculum and fostering a specific set student's civic skills. Using data from a cluster randomized experimental design at the classroom level, [the authors] found positive impact of the three civic education pedagogies on teacher practices reported by students. [The authors] also found statistically significant impacts on a range of students' civic dimensions explicitly targeted by the curriculum. Finally, [the authors] found limited or no evidence of transfer of effects to civic dimensions not explicitly targeted in the curriculum (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: