Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKnyazev, Evgeny; Drantusova, Natalya
TitelBologna Process as a factor of transformation of Russian higher education.
Dynamics of change, institutional differentiation, stakeholders, models of institutional development.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 3 (2013) 3, S. 23-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterBologna-Prozess; Hochschulreform; Hochschulsystem; Ausland; Russland
AbstractThis article analyzes the ways in which the implementation of the Bologna principles has transformed the system of Russian higher education. The transformational trends caused by the Bologna Process within pan-Europa are typical for the Russian context and include institutional differentiation and other changes in relation to higher education and its wider environment. But, given national peculiarities and traditions, the manifestation and development of these trends have their own special characteristics and limitations. Due to their institutional features, Russian higher education institutions responded to these trends in different ways. This article considers four models of institutional development that have formed in Russian higher education in recent years. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: