Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlanco Ramirez, Gerardo
TitelStudying quality beyond technical rationality.
Political and symbolic perspectives.
QuelleIn: Quality in higher education, 19 (2013) 2, S. 126-141Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1353-8322; 1470-1081
DOI10.1080/13538322.2013.774804
SchlagwörterAkkreditierung; Qualitätssicherung
AbstractThe underlying paradigms that influence research on quality have remained alarmingly under-researched; this article analyses the constraints that a technical-rational approach for the study of quality in higher education imposes. Technical rationality has been the dominant paradigm that shapes research on quality in higher education. Alternatively, political and symbolic perspectives are discussed in order to conceptualise and frame future research in the study of higher education quality. This article concludes with a discussion of the implications of different approaches. It is argued that the study of quality in higher education needs to be revitalised by new conceptual perspectives that go beyond technical-rational assumptions.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Quality in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: