Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKorostelina, Karina V. (Hrsg.); Korostelina, Karina (Hrsg.); Lässig, Simone (Hrsg.); Lässig, Simone (Hrsg.); Ihrig, Stefan (Mitarb.)
TitelHistory education and post-conflict reconciliation.
Reconsidering joint textbook projects.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2013), 269 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRoutledge Studies in Peace and Conflict Resolution; Routledge Studies in Peace and Conflict Resolution Ser.
BeigabenLiteraturangaben S. [243]-245
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-203-07260-8; 978-0-415-52389-9
SchlagwörterKonfliktregelung; Schulbuch; Geschichtsunterricht; Versöhnung; Internationale Zusammenarbeit; Politischer Konflikt; Aufsatzsammlung
AbstractContent: Post-conflict reconciliation and joint history textbook projects / Simone LässigPeace education and joint history textbook projects / Karina V. Korostelina -- From textbook comparison to common textbooks: changing patterns in international textbook revision / Georg Stöber -- Symbol or reality: the background, implementation and development of the Franco-German history textbook / Corine Defrance and Ulrich Pfeil -- Overcoming the national framework of teaching media: binational teacher's books and multinational teaching materials / Robert Maier -- Towards a joint German-Polish history textbook: historical roots, structures and challenges / Simone Lässig and Thomas Strobel -- Forging a common narrative in former Yugoslavia: the design, implementation and impact of the scholars' initiative / Charles Ingrao -- Reconnecting history: the joint history project in the Balkans / Lubov Fajfer -- History as a project of the future: the European history textbook debate / Falk Pingel -- Learning each other's historical narrative: a road map to peace in Israel/Palestine / Achim Rohde -- The Tbilisi initiative: the story of an unpublished textbook / Karina Korostelina -- Striving for common history textbooks in northeast Asia (China, South Korea and Japan): between ideal and reality / Daqing Yang and Ju-Back Sin -- Best practice models and scholarly concepts: theoretical and methodological framework for joint history projects / Karina Korostelina.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: