Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Rau, Martina A.; Aleven, Vincent; Rummel, Nikol |
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Titel | How to use multiple graphical representations to support conceptual learning? Research-based principles in the Fractions Tutor. |
Quelle | Aus: Lane, H. Chad (Hrsg.); Yacef, Kalina (Hrsg.); Mostow, Jack (Hrsg.); Graesser, Arthur (Hrsg.): Artificial intelligence in education. 16th international conference, AIED 2013, Memphis, TN, USA, July 9-13, 2013. Proceedings. Berlin u.a.: Springer (2013) S. 762-765
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Reihe | Lecture notes in computer science. 7926 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-642-39111-7; 978-3-642-39111-8; 978-3-642-39112-5 |
DOI | 10.1007/978-3-642-39112-5_107 |
Schlagwörter | Pädagogische Forschung; Künstliche Intelligenz; Mediennutzung; Schüler; Schülerin; Lernen; Lernkonzept; Unterrichtsmethode; Unterrichtsversuch; Computerprogramm; Computerunterstützter Unterricht; Intelligentes Tutorsystem; Lernsystem; Multimediales Lernen; Design; E-Learning; Jahr 2013; Grafische Darstellung; Konferenz; Konferenzschrift; Kongress; Konzeptualisierung; Tutor; Memphis (Tenn.); USA |
Abstract | [... The authors] describe research-based principles for the use of multiple graphical representations within intelligent tutoring systems (ITSs). These principles are the outcome of a series of iterative classroom experiments with the Fractions Tutor with over 3,000 students. The implementation of these principles into the Fractions Tutor results in robust conceptual learning. To [their] knowledge, the Fractions Tutor is the first ITS to use multiple graphical representations by implementing research-based principles to support conceptual learning. The instructional design principles [they] established apply to ITSs across domains. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2016/1 |