Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inErstad, Ola
TitelDigital learning lives.
Trajectories, literacies, and schooling.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2013), X, 280 S.Verfügbarkeit 
ReiheNew literacies and digital epistemologies. 52
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. [247]-267
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4331-1163-2; 978-1-4331-1163-1
SchlagwörterBildung; Digitale Medien; Elektronische Medien; Medieneinsatz; Medienkommunikation; Medienkompetenz; Mediennutzung; Informelles Lernen; Lernprozess; Curriculum; Außerschulisches Lernen; Soziales Netzwerk; E-Learning; Lebenslanges Lernen; Alltag; Norwegen
AbstractToday's world is in turmoil. Economic crises are bringing countries to the brink of ruin, and old models are being questioned. The same sense of crisis also exists in contemporary education, and there is a need to explore new educational models. The book is a contribution in this direction. This book explores the importance of the adoption of digital technologies by contemporary education systems. Partly a synthesis of findings from projects carried out in Norway by the author over the past 15 years, the data have been extended to raise key questions about the effectiveness of current education strategies for the Facebook and YouTube generation. Along the way, a promising approach for future developments in education is introduced that embraces the engagement of digital media what the author terms "learning lives." Use of digital media in schools and in everyday culture becomes the catalyst for exploring learning as life-deep (studying identity processes), life-wide (studying learners across contexts), and life-long (studying learning as trajectories and timescales). The book is targeted toward courses on digital learning, educational change, school development, and formal-informal learning. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: