Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenIvic, Ivan (Hrsg.); Antic, Slobodanka (Hrsg.); Pesikan, Ana (Hrsg.)
TitelTextbook quality.
A guide to textbook standards.
QuelleGöttingen: V & R Unipress (2013), 238 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEckert. Expertise. 2
BeigabenLiteraturangaben S. 226-235
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-8471-0224-9; 978-3-8471-0224-3
DOI10.14220/9783737002240
SchlagwörterSchulbuch
AbstractThis book is a discussion and description of a set of standards for the quality of textbooks. As widely accessed resources for learning, textbooks are cultural products of primary importance. Drawing on Bakhtin's theory of speech genres, this publication views school textbooks as a specific complex genre whose key characteristics should ideally be defined by the addressee, i.e. the student. Further, it illustrates the significance of textbooks to successful learning outcomes and school students' cognitive development. The core of the book is formed by forty-three quality standards for textbooks, their operational definitions, theoretical backgrounds and practical implications. The standards are intended for use by textbook authors and publishers, educational authorities, teachers, educational practitioners and others involved in the creation, accreditation, selection and evaluation of textbooks and other teaching materials.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: