Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPfingsthorn, Joanna
TitelVariability in Learner Errors as a Reflection of the CLT Paradigm Shift.
QuelleFrankfurt: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften (2013), VII, 324 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Oldenburg, Univ., Diss., 2011.
ReiheFremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert. 23
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-631-63804-0; 978-3-653-02772-3
SchlagwörterLernender; Interaktion; Fehler; Sprachunterricht; Sprachenlernen; Dissertation
AbstractIn the last three decades the field of language teaching and learning has undergone a paradigm shift towards Communicative Language Teaching (CLT), which has put an emphasis on meaningful interaction and implied an abrupt departure from an extensive study of learner errors. Although learners in CLT classes are expected to be competent, yet not perfectly accurate communicators, the impact of the CLT paradigm on learner errors has not been investigated thoroughly. This study examines the extent to which the CLT paradigm shift has left its mark on learner errors. Written production is analyzed and compared with learner data recorded in the early stages of the shift to CLT. The data reveal that while morphosyntactic errors have not undergone drastic changes, discourse organization and lexical skills have improved. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: