Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Falch, Torberg; Nyhus, Ole Henning; Strom, Bjarne |
---|---|
Institution | CESifo GmbH |
Titel | Performance of young adults. The importance of different skills. Gefälligkeitsübersetzung: Die Leistung Jugendlicher. Die Bedeutung verschiedener Qualifikationen. |
Quelle | München (2013), 27 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | CESifo working paper. 4124 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
Schlagwörter | Kompetenz; Kognitive Kompetenz; Persönlichkeitsmerkmal; Schüler; Schulerfolg; Soziale Kompetenz; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Sportunterricht; Werkunterricht; Einkommenseffekt; Arbeitsloser Jugendlicher; Berufserfolg; Schlüsselqualifikation; Studium; Auswirkung; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Norwegen |
Abstract | This paper uses teacher assessments at age 16 in Norwegian comprehensive schools to measure different types of skills. While we follow the literature and interpret test scores in Mathematics and Science as proxy for cognitive skills, we use a novel measure for another type of skills: Performance in behavioral and practical subjects. Using individual register data, we find fairly strong and equal effects of the two types of skills on high school graduation probabilities. However, we find that 'non-cognitive' skills has a much larger impact than 'cognitive' skills on the probability to receive welfare benefits or being inactive (NEET) at age 22, while the findings are the opposite for the probability of college enrollment. (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2013/3 |