Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreiermuth, Mark R.; Huang, Hsin-Chou
TitelBringing Japan and Taiwan closer electronically: A look at an intercultural online synchronic chat task and its effect on motivation.
QuelleIn: Language teaching research, 16 (2012) 1, S. 61-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 5; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterFragebogen; Qualitative Forschung; Kommunikation; Digitale Medien; Interaktion; Lernen; Motivation; Methodik; Aufgabenorientierung; Computer; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Japan
AbstractThis study examines the motivation of 20 Japanese students of English as a foreign language (EFL) who chatted electronically with 19 Taiwanese EFL students using online synchronous chat software. In particular, we were interested in four factors that affect task-based motivation: the willingness to communicate, task attractiveness, task innovativeness, and the need to communicate in the target language. Qualitative analysis of a posttest questionnaire and the texts that students produced during their online task reveal that students were generally motivated throughout the task with respect to all four of the factors. It is suggested that well-designed online chat tasks, whereby students need to arrive at a consensus via interaction, can be very motivating to students. For teachers, electronic synchronous chat represents one more valuable tool for language teachers to facilitate interaction in the target language. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: