Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStanat, Petra; Becker, Michael; Baumert, Jürgen; Lüdtke, Oliver; Eckhardt, Andrea G.
TitelImproving second language skills of immigrant students.
A field trial study evaluating the effects of a summer learning program.
QuelleIn: Learning and instruction, 22 (2012) 3, S. 159-170Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0959-4752; 1873-3263
DOI10.1016/j.learninstruc.2011.10.002
SchlagwörterSchüler; Schulerfolg; Deutsch als Zweitsprache; Deutschunterricht; Spracherwerb; Migrationshintergrund; Sommerschule; Deutschland
AbstractImmigrant students' school success is often hampered by limited second language (L2) proficiency, yet the effectiveness of different approaches to L2 support is unclear. Using a summer camp setting, we tested effects of (1) implicit support focusing on meaning of language by engaging students in language-intensive activities without drawing their attention to rules (operationalization: theatre program) and (2) combined implicit and explicit support focusing students' attention on both meaning and form of language (operationalization: theatre program and instruction in German as L2). A baseline group received no support. N = 149 third-graders with German as L2 participated. There was no effect for the implicit condition on L2, yet children in the combined condition performed significantly better in grammar and reading after the treatment than the baseline group. The difference for vocabulary did not reach significance. Three months later, a significant effect for the combined condition was only found for reading. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: