Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwanson, Peter B.
TitelThe congruence of vocational interests and the workplace environment: Reducing the language teacher shortage.
QuelleIn: Language teaching research, 16 (2012) 4, S. 519-537Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688; 1477-0954
DOI10.1177/1362168812455588
SchlagwörterQuantitative Forschung; Lehrer; Fremdsprache; Zweitsprache; Berufsausbildung; Nordamerika
AbstractThere is a shortage of second/foreign language (S/FL) teachers in many parts of the world, and the rates of attrition are cause for alarm in North America. Canadian and US teachers' (N = 323) were administered the Self-Directed Search vocational interest inventory and the Coping in Stressful Situations scale. Results from this quantitative study confirmed the vocational profile of an efficacious second/foreign language teacher and revealed significant differences in coping styles between those teachers with and without the vocational profile. Additionally, data analysis indicated that the Social, Artistic, and Enterprising profile is directly related to teacher longevity in the profession. The research has implications for the recruitment and retention of S/FL teachers at a time of critical need. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: