Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFahey, Shireen J.
TitelCurriculum change and climate change.
Inside outside pressures in higher education.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 44 (2012) 5, S. 703-722Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2012.679011
SchlagwörterAktionsforschung; Umfrage; Lernklima; Lernergebnis; Curriculumentwicklung; Unterrichtsklima; Hochschulbildung
AbstractIn higher education today, institutions are facing a number of challenges-including the challenge to create future-proof graduates. Higher education institutions have a particular mandate to develop future leaders and decision-makers capable of understanding and providing solutions to complex, global issues. Education programmes that focus on multi-disciplinary thinking are required to prepare future leaders to solve problems not yet known to be problems. Using a case study of a postgraduate climate change programme, this study illustrates the challenges addressed and resulting rewards when reforming the curriculum. Two theoretical curriculum models informed the re-imagination of the programme: objectives-based and action research following the process inquiry model. The reformation was undertaken by the programme teachers as researchers of their practice. To future-proof graduates, this study discusses how curricular intentions are aligned with the institution's capacity for action towards change. Avoiding a business-as-usual scenario when faced with complex, politicized and global issues such as climate change requires both programme and course curricula continuous evaluation and revision. Alignment with internal (university and teacher-level) goals and external directives is required.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: