Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZappen, James P.
TitelUS and Russian traditions in rhetoric, education and culture.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 44 (2012) 6, Special Issue, S. 745-760Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2012.730281
SchlagwörterVergleich; Interkulturelle Bildung; Multikulturalität; Rhetorik; Transkulturalität; Dialog; Tradition; Russland; USA
AbstractTraditional rhetoric attempts to find the available means of persuasion in public assemblies, law courts and ceremonials and is grounded in cultural values and beliefs. Traditional rhetoric supports the development of social communities and posits education as a primary means of maintaining these communities. In contrast, contemporary alternatives to traditional rhetoric recognize multiple cultural values both within and between social communities and seek larger unities that encompass but do not eradicate individual and communal differences. US rhetorician Kenneth Burke seeks syntheses among multiple and potentially competing persuasive acts, promotes educational practices of mutual respect and reciprocal learning and advocates a rhetorical theory and practice with potentially global reach. Russian literary theorist Mikhail M. Bakhtin envisions novelistic practices of polyphony, heteroglossia and carnival as modes of dialogue that embrace individual differences within larger, more complex unities. These complementary rhetorical and dialogical practices support US multiculturalism and Russian transculturalism, respectively, but they also and more significantly promote dialogue across cultural boundaries as the basis of an intercultural rhetoric and an intercultural approach to curricula across a range of disciplines.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: