Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBentley, Peter James; Kyvik, Svein
TitelAcademic work from a comparative perspective: a survey of faculty working time across 13 countries.
QuelleIn: Higher education, 63 (2012) 4, S. 529-547Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-011-9457-4
SchlagwörterArgentinien; Brasilien; China; Finnland; Großbritannien; Hongkong; Italien; Kanada; Malaysia; Norwegen; Österreich; Ausland; Hochschule; USA; Hochschule; Argentinien; Ausland; Brasilien; China; Finnland; Großbritannien; Hongkong; Italien; Kanada; Malaysia; Norwegen; USA; Österreich
AbstractSociological institutional theory views universities as model driven organizations. The world's stratification system promotes conformity, imitation and isomorphism towards the "best" university models. Accordingly, academic roles may be locally shaped in minor ways, but are defined and measured explicitly in global terms. We test this proposition using data on the allocation of working time between academic tasks at research universities in thirteen countries: Argentina, Australia, Brazil, Canada, China, Finland, Germany, Hong Kong, Italy, Malaysia, Norway, UK, and the USA. We find that working time patterns differ significantly across countries, suggesting that conditions of academic work remain heavily dependent on national higher education traditions. Faculty members holding the highest professorial rank share more in common, with generally stronger interests in research and a greater time dedication to research over teaching. However, in countries with comparably steep academic hierarchies, professor positions typically entail significantly fewer teaching hours and more administration. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: