Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchoppek, Wolfgang
TitelDynamic task selection in learning arithmetic: The role of learner control and adaptation based on a hierarchy of skills.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 26 (2012) 1, S. 43-55Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000059
SchlagwörterGrundschule; Schüler; Computerunterstützter Unterricht; Mathematikunterricht; Adaptation; Kapazität; Informationsverarbeitung
AbstractThe effects of locus of instructional control in computer-assisted practice of arithmetic skills and word problem solving were investigated in a field experiment with 13 3rd grade classes. In a program-controlled condition (n = 95), the selection of practice problems was based on a hypothetical hierarchy of skills. This was expected to regulate cognitive load to a moderate level. In a condition with shared control (n = 89), subjects could select problems from a subset provided by the program. Results show that program-controlled selection of problems based on the hierarchy of skills was more successful in supporting skill development than the students' selection. In the shared control condition, students tended to select too easy problems, regardless of their level of expertise. Both conditions with computer-assisted instruction caused more progress than traditional instruction (n = 94). Ways of improving the regulation of cognitive load within a shared control approach are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: