Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNachlieli, Talli
TitelCo-facilitation of study groups around animated scenes: the discourse of a moderator and a researcher.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 43 (2011) 1, S. 53-64
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-010-0305-2
SchlagwörterInteraktion; Professionalisierung; Studium; Diskurs; Routine; Gruppe (Soz)
AbstractThis paper examines the methodological issues pertaining to study group facilitation assisted by representations of teaching. The study groups, which comprised high school geometry teachers, aimed at achieving two goals: enhancing professional development among teachers and studying the practical rationality of geometry teaching. Therefore, session facilitation involved playing two roles that were often contradictory. A specific co-facilitation model was developed to achieve both goals. This paper examines the characteristics of the discourse of each of the facilitators. The results of this study are used to explain how the facilitators' discourse created a relevant environment for achieving both goals.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: