Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCross, Michael; Naidoo, Devika
TitelPeer review and the dilemmas of quality control in programme accreditation in South African higher education.
Challenges and possibilities.
QuelleIn: Higher education policy, 24 (2011) 4, S. 517-534Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2011.13
SchlagwörterEvaluation; Akkreditierung; Hochschulsystem; Qualitätssicherung; Ausland; Südafrika (Staat)
AbstractThe paper scrutinises the dynamics and the nature of peer review in the programme evaluation and accreditation process within the context of diverse individual and institutional legacies in South Africa. It analyses the peer review process and highlights the contestation at political, policy and epistemological levels. The paper argues that, although the diversity of the review teams very often led to consensus based more on political compromises than on sound professional and academic grounds, all participants experienced the process as educative - offering conceptual and practical opportunities for development. It points to the need for problematisation of peer review and for a critical examination of its possibilities and limits in programme review. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: