Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVanderberg, Laura E.; Pierce, Margaret E.; Disney, Laurel J.
TitelReading intervention outcomes for adults with disabilities in a vocational rehabilitation setting.
Results of a 3-year research and demonstration grant.
Gefälligkeitsübersetzung: Erfolg der Leseförderung von behinderten Erwachsenen im Rahmen einer beruflichen Rehabilitationsmaßnahme. Ergebnisse einer dreijährigen Pilotstudie.
QuelleIn: Rehabilitation counseling bulletin, 54 (2011) 4, S. 210-222
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-3552; 1538-4853
DOI10.1177/0034355211402518
SchlagwörterBildungserfolg; Lernerfolg; Lesen; Ausbildung; Berufliche Rehabilitation; Kompetenzentwicklung; Behinderter; Erwachsener; Lernbehinderter; USA
Abstract"This study reports on an examination of the effectiveness of a reading intervention for adults with disabilities in a vocational rehabilitation setting. Participants were 57 adults with disabilities and low reading skills enrolled at the Reading Clinic at the Michigan Career and Technical Institute. As part of a 3-year research and demonstration grant evaluation project, participants received an individualized reading intervention that targeted phonological processing, orthographic pattern recognition, and comprehension for adults with disabilities and low reading levels. The particular program incorporated fluency exercises at every level of the structured, explicit, and systematic intervention curriculum. Results showed that participants made moderate to large gains in passage reading accuracy and comprehension during the course of the intervention. Gains in passage reading rate were not statistically significant. Results are discussed in relation to theories of reading disability and intervention for adults with reading disabilities in vocational rehabilitation settings." (Author's abstract, IAB-Doku). Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert; empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2001 bis 2003.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rehabilitation counseling bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: