Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schuller, Tom |
---|---|
Titel | Age, generation and social capital. |
Quelle | Aus: Eckert, Thomas (Hrsg.); Hippel, Aiga von (Hrsg.); Pietraß, Manuela (Hrsg.); Schmidt-Hertha, Bernhard (Hrsg.): Bildung der Generationen. [Rudolf Tippelt zu seinem sechzigsten Geburtstag gewidmet]. Wiesbaden: VS Verl. (2011) S. 161-170
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-531-17050-3; 978-3-531-17050-3 |
DOI | 10.1007/978-3-531-92837-1_13 |
Schlagwörter | Lebensbewältigung; Generation; Generationenbeziehung; Bevölkerungsentwicklung; Humankapital; Bildungsinvestition; Investition; Sozialkapital; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Alter; Modell; Großbritannien |
Abstract | In this paper [the author] explore[s] the relationship between education and social capital in the context of the ageing of many of the world's populations, including almost all European countries. This major demographic trend requires a fresh approach to lifelong learning. [The author] present[s] a new model for the structuring of the educational lifecourse, drawing on work carried out as a part of a UK enquiry into the future of lifelong learning. [He] present[s] the case for analysing the distribution of learning opportunities by four different age groups, but [he] also argue[s] that learning provides important bonds between different generations. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/1 |