Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSawyer, Robert Keith (Hrsg.)
TitelStructure and improvisation in creative teaching.
1. publ.
QuelleCambridge: Cambridge University Press (2011), XVI, 301 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Titelbild
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-0-521-74632-8; 978-0-521-76251-9
DOI10.1017/CBO9780511997105
SchlagwörterMotivationspsychologie; Unterrichtsprozess
Abstract"With an increasing emphasis on creativity and innovation in the twenty-first century, teachers need to be creative professionals just as students must learn to be creative. And yet, schools are institutions with many important structures and guidelines that teachers must follow. Effective creative teaching strikes a delicate balance between structure and improvisation. The authors draw on studies of jazz, theater improvisation, and dance improvisation to demonstrate that the most creative performers work within similar structures and guidelines. By looking to these creative genres, the book provides practical advice for teachers who wish to become more creative professionals"-- Provided by publisher.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: