Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Smidt, Hanne; Sursock, Andree |
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Institution | European University Association |
Titel | Engaging in lifelong learning. Shaping Inclusive and Responsive University Strategies (SIRUS). Gefälligkeitsübersetzung: Engagement für lebenslanges Lernen. Gestaltung inklusiver und responsiver universitärer Strategien. |
Quelle | Brussels (2011), 102 S.
PDF als Volltext |
Reihe | EUA publications. 2011 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-90-78997-28-3 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Chancengleichheit; Bildungspolitik; Europapolitik; Politik; Hochschulbildung; Universität; Bologna-Prozess; Hochschulpolitik; Hochschulzugang; Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich; Best-Practice-Modell; Europäische Union; Belgien; Deutschland; Dänemark; Europa; Finnland; Frankreich; Georgien; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Litauen; Niederlande; Polen; Russland; Slowakei; Spanien; Ungarn; Österreich |
Abstract | "This report is based on a project entitled 'Shaping Inclusive and Responsive University Strategies' (SIRUS) which was co-funded by the European Commission's Lifelong Learning Programme. The project addressed various aspects of developing or reframing institutional lifelong learning strategies and their implementation in universities. This report addresses the specific challenge faced by European universities to prepare citizens for their role in society and the economy, and to respond to societal expectations by providing educational opportunities for professional and personal development. Specifically, the report focuses on ways to provide educational opportunities for a widening circle of learners during their whole lifetime while paying close attention to successful attainment." Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2008 bis 2010. (Text excerpt, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2012/1 |