Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Friesen, Norm |
---|---|
Titel | The place of the classroom and the space of the screen. Relational pedagogy and internet technology. |
Quelle | New York u.a.: Lang (2011), XVIII, 183 S. |
Reihe | New literacies and digital epistemologies. 50 |
Beigaben | Illustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. [167]-180 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1523-9543 |
ISBN | 1-4331-0958-1; 978-1-4331-0958-4 |
Schlagwörter | Digitale Medien; Elektronische Medien; Neue Technologien; Klassenraum; Lehrerrolle; Computerunterstützter Unterricht; Virtuelles Klassenzimmer; Fernunterricht; E-Learning; Lebenslanges Lernen; Theorie; Welt; Internet |
Abstract | This book examines how common e-learning technologies open up compelling, if limited, experiential spaces for users, similar to the imaginary worlds opened up by works of fiction. However, these experiential worlds are markedly different from the "real" world of physical objects and embodied relations. This book shows these differences to be of central importance for teaching and learning. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |