Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Lopez-Bonilla, Guadalupe (Hrsg.); Englander, Karen (Hrsg.) |
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Titel | Discourses and identities in contexts of educational change. Contributions from the United States and Mexico. |
Quelle | New York u.a.: Lang (2011), XII, 267 S. |
Reihe | Counterpoints. studies in the postmodern theory of education. 387 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1058-1634 |
ISBN | 1-4331-0928-X; 978-1-4331-0928-7 |
Schlagwörter | Bildungstheorie; Empirische Untersuchung; Gender; Identität; Kulturelle Identität; Soziale Beziehung; Familie; Mediennutzung; Neue Technologien; Bildungspolitik; Schule; High School; Lehrer; Schüler; Interkulturalität; Lernmethode; Computerspiel; Sprachentwicklung; Einsprachigkeit; Bilinguale Erziehung; Virtuelle Realität; Lesekompetenz; Armut; Professionalisierung; Jugendkultur; Anerkennung; Diskurs; Afroamerikaner; Ethnische Minderheit; Forscher; Mexiko; USA |
Abstract | The authors explore current and changing educational contexts through the relationship between discourses and identities. These are contexts in which the participants must negotiate multiple, and sometimes conflicting, positions. The empirical studies reported here are grounded in contemporary theories of sociolinguistics and literacy practices, social relations conceptualized in dynamics of power, and identity representations. The book uniquely contributes to the challenges facing different educational communities in specific contexts by using discourse and identity as the conceptual tools to analyze the problematic and often unclear relationship among diverse educational actors immersed in contexts of change at the local, national, and global levels. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/3 |