Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Shave, Jon |
---|---|
Titel | A Teacher Friendly Process for Evaluating and Selecting ESL/EFL Coursebooks. |
Quelle | In: The internet TESL journal, 16 (2010) 11
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Evaluation; Methodologie; Lernsituation; Lehrer; Lehrmaterialauswahl; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht |
Abstract | This article demonstrates a simple and effective coursebook evaluation process suitable for all teaching professionals regardless of workload or experience. Existing evaluation methods (Cunningsworth, 1995; McGrath 2002 etc) often require considerable time and experience for effective use. An authentic example is used to model this simple and effective analysis process which examines the teaching situation and coursebook characteristics in order to enable appropriate selection and effective use of materials. (Verlag). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2022/3 |